POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem” przedstawia zasady dotyczące organizacji konkursu „Wielkanoc w domu Pileckich”, zwanego dalej „Konkursem”, organizowanych przez Muzeum – Dom Rodziny Pileckich z siedzibą w Ostrowi Mazowieckiej przy ul. Warszawskiej 4, 07-300 Ostrów Mazowiecka, zwane dalej „Organizatorem”.
- Udział w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny.
- Szczegółowe zasady organizacji i przebiegu konkursu zawiera §2 Regulaminu.
- Realizacją i wszelkimi kwestiami związanymi z Konkursem ze strony Organizatora zajmuje się Młodzieżowa Rada Muzeum – Dom Rodziny Pileckich, znana dalej „Koordynatorem”,
z którym Uczestnicy mogą się kontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: radamlodziezowamuzeum@gmail.com.
- Z konkursu zostają wyłączone automatycznie rodziny członków Młodzieżowej Rady Muzeum – Dom Rodziny Pileckich.
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
- Konkurs jest jednoetapowy przebiegający w trzech kategoriach:
- I kategoria: klasy IV-VI (szkoła podstawowa);
- II kategoria: klasy VII-VIII (szkoła podstawowa) oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych;
- III kategoria: rodziny.
- Uczestnikami konkursu mogą być zespoły szkolne albo rodzinne składające się minimum z dwóch osób, w tym przynajmniej jedna z nich nie może mieć ukończonych 18 lat oraz jedna musi być pełnoletnia.
- Prace są realizowane i zgłaszane zespołowo.
- Uczestnik nieposiadający ukończonego 18 roku życia, z uwagi na brak osobowości prawnej, podejmuje działania w ramach Konkursu posiadając zgodę opiekuna prawnego.
- Szkoła podstawowa lub szkoła ponadpodstawowa biorąca udział w Konkursie, zwana dalej „Uczestnikiem”, może zgłosić do udziału w Konkursie zespół uczniów liczący maksymalnie 10 osób oraz przynajmniej jednego opiekuna (osoba dorosła).
- Szkoła podstawowa lub szkoła ponadpodstawowa może zgłosić więcej niż jeden zespół, z czego każdy musi mieć przydzielonego jednego opiekuna. Jeden opiekun przypada tylko na jedną grupę.
ZADANIE KONKURSOWE
- Zadaniem konkursowym jest wykonanie w formie artystycznej koszyczka (stroika) wielkanocnego związanego tematycznie z „Wielkanocą w rodzinie Pileckich”.
- Pracą konkursową jest dokumentacja fotograficzna koszyczka i procesu jego powstawania, która powinna zostać przesłana w podanym terminie, który określony jest w §4 i §5 Regulaminu. Zdjęcia powinny zostać zrobione z każdej strony stroika oraz osobne wraz z zespołem, który go tworzył.
- Maksymalna ilość zdjęć przypadających na jeden zespół wynosi 10.
- W konkursie mogą brać udział tylko prace autorskie, wykonane samodzielnie i spełniające przesłankę oryginalności (niepowtarzalności).
FORMA ZGŁOSZENIA
- Aby wziąć udział w konkursie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy podany niżej.
- W zależności od kategorii należy uzupełnić odpowiedni formularz.
- Jedna grupa wypełnia wspólnie jeden formularz.
- W zgłoszeniu należy podać następujące informacje: imiona i nazwiska uczestników oraz opiekuna grupy, adres, na który wysłane będą nagrody i dyplomy, adres e-mail i telefon kontaktowy lidera zespołu. W przypadku kategorii szkolnej również podać pełną nazwę szkoły. Należy także załączyć plik z oświadczeniami uczestników lub opiekunów prawnych.
- Zdjęcia prac powinny zostać przesłane na adres mailowy Młodzieżowej Rady Muzeum: radamlodziezowamuzeum@gmail.com. Tytuł maila powinien być zgodny z formatem “IMIĘ I NAZWISKO OPIEKUNA, KATEGORIA, KONKURS WIELKANOCNY”.
-przykładowy tytuł: “JAN KOWALSKI, KAT. III, KONKURS WIELKANOCNY”;
-zdjęcia prac MUSZĄ być podpisane imieniem i nazwiskiem opiekuna;
-jeżeli format maila nie będzie spełniał powyższych warunków, dana praca nie będzie oceniana.
- Więcej informacji na temat dokumentacji fotograficznej pracy w §5 Regulaminu.
Kategoria Rodzinna:
https://forms.gle/jbA95d2ZX5Ks8F586
Kategoria Szkolna:
https://forms.gle/bj8ptPUKvusaNj5f8
TERMIN WYKONANIA PRAC
- Prace powinny zostać sfotografowane a następnie wysłane mailowo na adres: radamlodziezowamuzeum@gmail.com (zdjęcia zrobione z każdej strony pracy oraz te przedstawiające proces jej tworzenia).
- Ocenione zostaną tylko te zdjęcia prac, które przesłane zostaną najpóźniej do 14 kwietnia 2023 roku do godziny 23:59.
OCENA PRAC I ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU
- Organizator powoła komisję jurorską.
- W ocenie prac zostaną uwzględnione następujące kryteria: zgodność tematu pracy z tematyką Konkursu, oryginalność podejścia do tematu i pomysł, walory artystyczne pracy oraz zachowanie tradycji.
- Komisja jurorska przyzna 1, 2 i 3 nagrodę w każdej kategorii.
- Organizator zastrzega możliwość przyznania równorzędnych nagród.
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej organizatora najpóźniej 2 maja 2023 roku.
NAGRODY
- Laureaci 1 miejsca otrzymają: kupon do Empiku o wartości 300zł
- Laureaci 2 miejsca otrzymają: kupon do Empiku o wartości 250zł
- Laureaci 3 miejsca otrzymają: kupon do Empiku o wartości 200zł
- Wszystkie nagrodzone zespoły otrzymują dyplomy.
- Nagrody zostaną wysłane pocztą w ciągu maksymalnie 30 dni od ogłoszenia wyników konkursu na adres podany w formularzu zgłoszeniowym uczestników konkursu.
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
- Uczestnicy Konkursu, z chwilą przesłania pracy udzielają Organizatorowi nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej w czasie i co do terytorium licencji na wykorzystanie Pracy konkursowej w ramach następujących pól eksploatacji:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania – wprowadzenie do pamięci komputera
- zwielokrotnianie wszelkimi znanymi technikami, w tym drukarską, cyfrową, elektroniczną na jakimkolwiek nośniku;
- w zakresie obrotu egzemplarzami – wprowadzenie do obrotu egzemplarzy wytworzonych zgodnie z pkt powyżej;
- publiczne udostępnianie wersji elektronicznej Prac konkursowych w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w szczególności za pośrednictwem Internetu;
- publiczna prezentacja Prac konkursowych w każdej dostępnej formie, w szczególności na wystawach, warsztatach, konferencjach, seminariach; wykorzystanie Prac konkursowych do celów naukowych i edukacyjnych w ramach realizacji misji edukacyjnej Organizatora, w tym prezentowanie Prac konkursowych Uczestników w prasie, telewizji, Internecie, w szczególności na portalach społecznościowych, stronie www Organizatora itp.
- Uczestnicy Konkursu, przesyłając Prace konkursowe potwierdzają, że posiadają pełnię praw autorskich do Prac konkursowych i ich części jako współtwórcy, lub też inne odpowiednie zgody na wykorzystywanie materiałów w nich zawartych.
- Uczestnicy nieodwołalnie upoważniają Muzeum do wykonywania autorskich praw osobistych do prac i zobowiązują się, że nie będą wykonywać przysługujących im praw osobistych w sposób ograniczający Muzeum w wykonywaniu takich praw do prac. Zdanie wcześniejsze dotyczy decydowania o udostępnieniu prac odbiorcom (publiczności) po raz pierwszy.
- Uczestnicy przysyłają Prace konkursowe, których materiały użyte w celu ich tworzenia nie naruszają w żaden sposób praw autorskich. Uczestnicy odpowiadają za naruszenia praw osobistych i majątkowych, w szczególności autorskich i pokrewnych podmiotów trzecich i obowiązani są zwolnić Muzeum z wszelkich roszczeń zgłoszonych przez podmioty trzecie związanych z takimi naruszeniami praw.
ZASADY UCZESTNICTWA I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Przesłanie pracy konkursowej jest równoznaczne z wyrażeniem zgody uczestnika na uczestnictwo w Konkursie.
- Uczestnicy zobowiązani są zapoznać się z klauzulą informacyjną RODO oraz przesłać wraz z pracą konkursową odpowiednie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i wizerunku zgodnie z zasadami ustalonymi w niniejszym paragrafie podpisane osobiście, bądź przez opiekuna prawnego.
- Brak zaakceptowania Regulaminu i klauzuli dotyczącej zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia udział uczestnika w Konkursie.
- Na przetwarzanie danych osobowych uczestnika zawartych w formularzu uczestnictwa w Konkursie wymagane jest wyrażenie przez zgłaszającego zgody. Zgłaszający w wieku 18 lat i wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie i w celach wskazanych w Regulaminie. Przetwarzanie danych osobowych dziecka w wieku do 18 lat w zakresie wskazanym w Regulaminie, wymaga wyrażenia zgody osoby sprawującej władzę rodzicielską , tj. rodziców, bądź prawnych opiekunów.
- Załącznik Wielkanoc – oświadczenie uczestnika niepełnoletniego do Regulaminu dotyczy zgody na przetwarzanie danych osobowych dziecka do lat 18, a Załącznik Wielkanoc – oświadczenie uczestnika pełnoletniego dotyczy zgody na przetwarzanie danych osobowych Uczestnika w wieku lat 18 i powyżej, z którymi zgłaszający są obowiązani się zapoznać i po akceptacji przekazać Organizatorowi w sposób wskazany w Regulaminie.
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO), Muzeum informuje, że administratorem danych osobowych uczestników jest Muzeum – Dom Rodziny Pileckich z siedzibą w Ostrowi Mazowieckiej, ul. Warszawska 4, 07-300 Ostrów Mazowiecka.
- Dane osobowe uczestników, o których mowa w Regulaminie, a także wizerunek uczestników (jeśli np. zostanie udostępniony z własnej inicjatywy uczestników) pozyskane w związku ze zgłoszeniem uczestnictwa w Konkursie oraz realizacją Konkursu będą przetwarzane w następujących celach:
- związanych z udziałem i oceną uczestnika w Konkursie,
- związanych z dochodzeniem ewentualnych roszczeń, odszkodowań,
- udzielania odpowiedzi na pisma, wnioski oraz skargi,
- udzielania odpowiedzi w toczących się postępowaniach.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych uczestników, o których mowa powyżej jest:
- niezbędność podjęcia działań związanych z przystąpieniem do i realizacją Konkursu, a także wszelkich działań związanych z udziałem w Konkursie, tj. czynności wynikającym z prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez administratora na podstawie (art. 6 ust.1 lit. f RODO),
- konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych osobowych (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
- w zakresie podanych danych osobowych i wizerunku uczestnika–– dobrowolna zgoda (art. 6 ust.1 lit. a RODO),
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w Konkursie.
- Pozyskane od uczestników dane osobowe mogą być przekazywane:
- podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Muzeum, w szczególności dostawcom usług IT, doradcom, czy innym podmiotom świadczącym usługi na rzecz Muzeum,
- organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa np. sądom, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną.
- Dane osobowe uczestników, nie będą przekazane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych.
- Okres przetwarzania danych osobowych uczestników, o których mowa powyżej jest uzależniony od celu, w jakim dane są przetwarzane. Okres, przez który te dane osobowe będą przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria:
- czas trwania Konkursu i realizacji przez Muzeum czynności związanych z tym Konkursem,
- przepisy prawa, mogą obligować Muzeum do przetwarzania danych przez określony czas,
- okres, który jest niezbędny do obrony interesów Muzeum.
- Muzeum informuje, że uczestnicy, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- żądania sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
- żądania usunięcia swoich danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Jeśli dane osobowe uczestników, są przetwarzane na podstawie zgody, zgodę na przetwarzanie danych można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie takiej zgody przed jej wycofaniem. Zgodę można wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres korespondencyjny Muzeum, bądź adres e-mailowy.
- Informujemy, że nie korzystamy z systemów służących do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
- podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Muzeum, w szczególności dostawcom usług IT, doradcom, czy innym podmiotom świadczącym usługi na rzecz Muzeum,
- organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa np. sądom, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną.
- Dane osobowe uczestników, nie będą przekazane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych.
- Okres przetwarzania danych osobowych uczestników, o których mowa powyżej jest uzależniony od celu, w jakim dane są przetwarzane. Okres, przez który te dane osobowe będą przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria:
- czas trwania Konkursu i realizacji przez Muzeum czynności związanych z tym Konkursem,
- przepisy prawa, mogą obligować Muzeum do przetwarzania danych przez określony czas,
- okres, który jest niezbędny do obrony interesów Muzeum.
- Muzeum informuje, że uczestnicy, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- żądania sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
- żądania usunięcia swoich danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Jeśli dane osobowe uczestników, są przetwarzane na podstawie zgody, zgodę na przetwarzanie danych można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie takiej zgody przed jej wycofaniem. Zgodę można wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres korespondencyjny Muzeum, bądź adres e-mailowy.
- Informujemy, że nie korzystamy z systemów służących do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Muzeum.
- Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie dokonane przez Organizatora zmiany Regulaminu stają się obowiązujące po opublikowaniu ich na stronie internetowej Muzeum – Dom Rodziny Pileckich.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.