Debatę oksfordzką wykorzystujemy w projektach dla uczniów.
W debacie spotykają się dwie czteroosobowe drużyny. Jedna z nich staje po stronie propozycji (potwierdza tezę), a druga po stronie opozycji (neguje tezę). O tym, po której stronie znajdzie się drużyna, decyduje losowanie na 15 minut przed debatą.
Drużyny w debacie oksfordzkiej są 4-osobowe, zabierają głos naprzemiennie, a każdy z mówców ma do wykonania określoną rolę:
1 mówca – wprowadza do debaty
2 mówca – argumentuje
3 mówca – kontrargumentuje
4 mówca – podsumowuje
Debata oksfordzka jest coraz częściej wykorzystywana w edukacji historycznej, jako forma szeroko rozwijająca kompetencje uczniów: umiejętność tworzenia argumentacji i kontrargumentacji, poszukiwania treści merytorycznych w źródłach historycznych oraz umiejętność konstruowania i wygłaszania wypowiedzi publicznej.
Za nami dziś dzień pełen emocji, bo to właśnie dziś miał miejsce finał naszego turnieju debat oksfordzkich „Odzyskani Bohaterowie”. To […]
Zobacz więcejCo mówi opozycja, a co propozycja? Czym jest ad vocem i po co marszałkowi dzwonek? Na te i inne pytania […]
Zobacz więcejDziś drużyny, które zakwalifikowały się do fazy finałowej turnieju debat oksfordzkich Odzyskani Bohaterowie poznały tezy, z którymi zmierzą się w […]
Zobacz więcej