Social media

SP klasy I–III

Moja pierwsza wizyta w muzeum

Do pierwszej wizyty w muzeum warto się przygotować. Dowiemy się, czym jest muzeum, kiedy powstała pierwsza tego typu instytucja w Polsce i kto ją założył, czym są kolekcja, eksponat, replika, kim są kustosz, historyk, konserwator, co dzieje się z pamiątką, gdy trafia do muzeum. Dodatkowo poznamy zasady zachowania się w obiekcie muzealnym oraz zobaczymy przykłady różnych eksponatów.

Lekcja pozwala na realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w klasie I–III (edukacja wczesnoszkolna) w zakresie poznawczego obszaru rozwoju: uczeń osiąga potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia (IV.1).

SP klasy I–III

Jaki znak Twój? Orzeł biały

Co jest symbolem narodowym? Jak dbać o polskie symbole narodowe? Podczas zajęć poznamy ich historię. Dowiemy się, czym jest godło, skąd pochodzą barwy narodowe: biel i czerwień, kiedy powstała polska flaga oraz jakie były dzieje polskiego hymnu. W trakcie zajęć zostanie wykorzystana gra „Polak Mały”.

Lekcja pozwala na realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w klasie I–III (edukacja wczesnoszkolna) w obszarze edukacji społecznej: uczeń rozpoznaje godło, barwy, hymn narodowy (III.2.2).

SP klasy I–III

Bajki Witusia

Bohater naszego muzeum był postacią niewątpliwie wyjątkową. A jakie znaczenie w jego życiu miały bajki? Poznamy postać Witka z lat dzieciństwa. Dowiemy się, dlaczego nie mógł się urodzić w państwie polskim i jak ważny był dla niego język polski.

Lekcja pozwala na realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w klasie I–III (edukacja wczesnoszkolna) przez osiąganie ogólnego celu szkoły podstawowej na obu etapach edukacyjnych: rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki (7).

This site is registered on wpml.org as a development site.